Julian-in-Azie.reismee.nl

met jezelf in het reine komen.....

ha allemaal!

de tijd gaat hier snel, en ik maak ongelofelijke dingen mee, nu al!

I will continue this message in English, especially voor Sombat, the Thai dude I met at a temple (Wat) in Chiang Mai. He was using free wifi in the temple, and asked whether I and someone I met would use it. First we had a small doubt, but then we thought, well, why not!

So we started chatting with Sombat, and is was great fun. He was actually trading internet-usage for enhancing his English skills. He was doing fine, he told about his education (BusinessAdministration!) and his family, who live further up north near Chiang Rai.

Thanks again Sombat!

nu weer verder in Nederlands. ik heb al veel mensen ontmoet, maar het gaat snel over, want iedereen gaat z'n eigen weg. In de bus richting het vliegveld kwam ik een franse jongen tegen en we hebben samen een guesthouse gezocht in het centrum van Bangkok. Geen slechte sfeer qua protesten. geen roodhemd/politie gezien. Er scheen een avondklok te zijn, maar we hebben er weinig van gemerkt.

de volgende dag met de 12h slaaptrein naar Chiang Mai. In het station ontmoette ik Annette, from Ireland, ya noew! Ze woont ik Cork! en wist de Liebherr fabriek van Ramiro te liggen.

De slaaptrein gaf me een hoop Sziget express deja-vu's. Zonder de bekende namen, maar met lokaal bier en franse ros'e van Franse gozer die een 3L pak van z'n ouders had gekregen, en mee had weten te krijgen in het vliegtuig ofzo, wazig verhaal. leuke treinrit, weinig slaap.

Vanochtend samen met Annette een guesthouse gevonden, en we hebben Chiang Mai doorgewandeld. Het is niet zo heel groot, dus goed te doen. Wat opvalt is dat alle mensen echt verschrikkelijk aardig zijn hier. IEDEREEN wil je helpen met alles. Niet de vervelende verkopers die iedereen wel kent, maar gewoon iemand op straat die ziet dat je westers bent, en gewoon vraagt waar je vandaan komt en wat hij voor je kan doen. echt tof. Omdat Annette goed gezelschap is, en Chiang Mai supertof heb ik besloten om hier wat langer te blijven.

Morgen ga ik op een 2 dagen trekking, including elephant trekking/rafting/hill-tribe homestay en weet ik 't allemaal.

maar terug naar de titel: een van de mensen die ik tegen het lijf liep kwam uit Praag, maar woonde al lang in Thailand, en gaf meditatie-sessies. uit nieuwsgierigheid toch maar wezen kijken. Wat mensen uit het guesthouse zover gekregen om mee te gaan, en daar gingen we. naar zijn huis, ergens op een bovenkamertje...........

........................T.B.C.

ik ga stoppen nu. over een kwartier start hier de avondklok, welke wel gehandhaafd wordt, zo zegt men, en ik moet nog terug naar de guesthouse.

Heel veel groeten en kussen, vanuit een zweterig kamertje in die man z'n huis, wiens computer ik mocht gebruiken :)

Julian

Reacties

Reacties

Arne

T O F !

mama

Hey Julian,

Leuk, dat je weer iemand tegen bent gekomen om mee op te trekken.
Nog heel veel plezier gewenst en pas goed op jezelf.

Liefs van mama

Sebastiaan

Heey,

Zier er goed uit man!
Veel plezier nog, k zie de verhalen wel komen..

Grt, Sebastiaan

Daphna en Mark

Hai!
Zoo jij bent wel goed bezig door weer een reisverhaaltje te plaatsen ;) Chang Mai is leuk he :) Ja over een trekking..mmm daar hebben wij wat minder leuke ervaringen mee....ERG ZWAAR! Drink genoeg water, en trek een korte broek aan! Dan moet het helemaal goed komen :) Ooh jaa, en ze drinken daar in de bergen zelf gecreeerde wisky ( sterk spul).
Veel plezier!

kus Mark en Daphna

Ben

Klinkt goed!
Ik blijf je volgen!

Smak

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!