Julian-in-Azie.reismee.nl

Laatste nacht in Thailand

Hoi allemaal!

Heb nu weer even tijd om een berichtje te posten. De 2 dagen na de meditatie sessie ben ik op trekking geweest. de omgeving was niet heel erg mooi, erg droog, maar het is leuk om wat langer met mensen op te trekken. De eerste dag was het voornamelijk bergopwaarts, best heftig in die vochtige warme lucht. Aangekomen in het dorp van de hill-tribe werden we leuk ontvangen. Er werd voor ons gekookt, en slang stond ook op het menu, want die was net iets te langzaam om niet onder het kapmes van een Karen (=naam volk) vrouw te eindigen. smaakte goed. de zelfgebrouwen wisky was dus meer als wodka, maar het gaat om de ervaring natuurlijk.

ohja. de eerste dag hebben we ook een korte rit op een olifant gemaakt, maar dat mag geen namen hebben. toeristische toestanden (mensen pissig als je geen bananenkoopt --> hop terug naar kamp, 30/40 min ipv 60 op het gigantische gevaarte) Wel was erg leuk dat een klein baby olifantje ons bleef volgen.

Na wakker te worden onder het genot van een lokale thee ging de trekking verder, richting het bamboo rafting gebeuren. was opzich leuk, maar het water was laag en het was dus niet echt heftig ofzo. Wel lekker om eens zittend vooruit te gaan ipv lopend.

Die avond ontmoette ik in de guesthouse 3 andere guesthouse-gasten. Ze waren zeer genereus met het rondjes geven, maar stonden erop dat ik het niet hoefde te compenseren omdat ik nog jong en dus arm ben. (wat ik uiteindelijk niet erg vond natuurlijk) was leuke avond, minder leuke ochtend :-)

de rest van die dag was erg leuk, via ziplijnen door een stuk regenwoud ge-zipt. Dat was wel gaaf, 150 m lang, 40 meter hoog van boom tot boom. We hebben de gibbons (wit/grijze harige apen zonder staart) wel gehoord, maar niet gezien.

Terug aangekomen in Chiang Mai ben ik terug gegaan naar de Tourist Office gegaan. Na 3 dagen activiteiten bleek dat ik aardig belazerd was qua prijs, door een organisatie die zichzelf linked aan de overheid. Na veel gedoe in de winkel, weinig flexibiliteit van beide zijden kwam er een nieuw toeristen groepje binnen, toen kwam ineens de flexibiliteit van hun zijde om de hoek kijken, en nu heb ik vanavond dus een gratis overnachting in Chiang Khong, de plaats waar ik morgen de grens oversteek naar Laos.

Die avond veer hoop onzin gepraat met die mensen uit de guesthouse. Totdat we naar een tent gingen waar een van hen de eigenaar(es) van kende, omdat hij elf jaar geleden daar ook geweest was. Bleek een thai gogo-bar te zijn. Ik werd geintroduceerd als vriend van de vriend van de eigenaar, dus dat was wel tof. Erg aparte ervaring om ineens tussen de gogogirls en pauper-westeners te zitten haha. Was een langzame ochtend deze ochtend, een beetje drank en die 24/7 hitte is killing.

Gelukkig had de bus A/C, dus dat was goed te doen. Landschap wordt steeds mooier richting het noorden, dus de uren schoten voorbij. De medepassagiers zijn ook aardig, zijn nu een beetje aan het poolen enzo. Morgen vroeg op, dan de Mekong over naar Laos, waar ik wat meer ' off the beaten track', zoals ze dat hier noemen, wil gaan. Hoe? geen idee, maar ik moet wel, anders blijf ik niet binnen het budget.

Bedankt voor alle reacties, vind het erg leuk om ze te lezen, ga zo door!

Groetjes aan iedereen thuis!

Julian

ps. foto's komen eraan.....

ohja. de T.B.C.

nouja, eenmaal op het zolderkamertje aangekomen begon hij over dat het 100 Thai Baht koste, wat een bummer was, omdat hij ons had doen laten geloven dat het gratis was. zeker omdat ik om die reden mensen hadden meegevraagd. anyway, hij beogn te praten over good karma, bad karma, mijn karma was uitermate slecht, want ik had om 9u met clau afgesproken op skype, en het liep allemaal erg uit. om de bad karme weg te wuiven heb ik gevraagd of ik zijn pc ko gebruiken na afloop (internet shops sloten om 22 vanwege de avondklok). dat mocht gelukkig.

de sessie begon met ademhalingsoefeningen. in....hold....out...in...hold...out...etc. Je moest je gedachten op nul zetten, en telkens een ander deel van je lichaam ontspannen. Nou, geloof me, ik kon m'n rechtervoet niet op commando ontspannen. m'n linker bovenarm evenmin. Ook zat ik constant met de skype-afspraak met Clau in m'n gedachte, dus bad karma all over the place. alles gebeurde in een donkere kamer (was even bang dat hij ons zou rippen na een hypnose ofzo, maar dat bleef gelukkig allemaal uit). na de oefeningen en het ontspannen deed hj een felle lamp aan, waar je ongeveer een halve minuut recht in moest kijken, rete pijnlijk. maar je mocht ze niet sluiten, was ik nog niet doorweekt van het zweet, dan was nu wel van de tranen. anyway, de lamp ging uit, en waar hij over had verteld gebeurde: je zag een lichtgevende bol, die bleef hangen, rondzweefde en van kleur veranderde. Het bizarre was dat je de bol kon zien met ogen open en ogen dicht, en je kon het zweven manipuleren met je gedachte, en je armen! De van kleur veranderende bol zou je innerlijke ziel voor moeten stellen, en als de bol groen wordt moet je jezelf om forgiveness vragen voorwat je former self aan fouten heeft begaan. (jij bent de reincarnatie van een reincarnatie van een etc...) uiteindelijk zou je met zelf in het reine komen, en dat was het dan.

ik heb het nog getest met een kaars, kijk een tijdje in een kaars, blaaf ' uit, sluit je ogen, en je ziet de bol. De ademhalingoefeningen zijn dus alleen voor een intensiever effect. weirde ervaring, maar dat je het verrekte ding kon bewegen door het 'weg te duwen' was wel erg bizar.

pikant detail was dat de beste man het de hele tijd over zijn vriendin had, maar toen ik achter zijn pc kroop, internet browser opende popte als scherm #1 ' find your new thai girl-friend.com' o.i.d. op. haha, terug met beide benen op de grond, maar wel een ervaring rijker.

helaas ging het skypen niet zo goed, maar dat hebben we gisteravond gelukkig in kunnen halen. mis jullie allemaal,

groetjes Julian

Reacties

Reacties

mama

Hoi Julian,

Ben wel heel benieuwd naar de foto's hoor.
Goede reis verder.

Liefs van mama

Martine en Ramiro

Jeetje wat een verhalen Juul, wij zien het als in een film voor ons!Ik hoop dat je niet vergeten bent foto's te maken van die olifanten....naar foto's van die Thaise "bar" bent ik minder benieuwd ;)!Lekker sfeertje zal daar wel gehangen hebben...
Ramiro zegt: "geniet van alles" en ik zeg "kijk uit voor je spullen en ik vind het knap dat je toch steeds tijd en een plek vindt om te kunnen internetten, leuk!
Vanavond gaan we wat eten bij Wendy en haar vriend. Het weer is bagger. Ben je al bruin?
Nog goede huis tuin en keuken tips gehad van die mensen daar?
Neem je een mooie dunne sjaal voor me mee! ;) hihihi!

Liefs en smakken van ons!

Stefan

Ik hoop dat je camera een beetje relax werkt! Vanavond Golden Earring!

Spreek je!

Pap

Nou nou Julian, Je ziet al sterretjes lees ik.....
Ben benieuwd of je met zo'n oude "slowboat" naar Laos gaat over de Mekong of met zo'n snellere watertaxi.
Goed te lezen dat jij je budget in de gaten houd ha ha.
Groot gelijk hoor, laat je niet rippen.

Clau

Pas op voor thaise gogogirls. All chicks with .....

Andrina

Hoi Julian,
Wat een bijzondere dingen maak je mee. Leuk om ze te lezen en zo op de hoogte te blijven. Vind het super knap van je. Ik zou van al die dingen, die jij beleeft, de rilbibbers krijgen. Geniet van deze andere wereld en we blijven je nieuwsgierig volgen.
Lieve groeten uit een herfstachtig Nederland

Joop en Nel

Hoi Julian.Weer Gaaf te lezen wat je allemaal meemaakt.
De herinneringen van onze reis door Thailand komen ook weer boven drijven zoals: zaten we lekker te "hijzen" in een bar in Chai Mai,moest ik naar het toilet. Sta ik daar een potje te ..... , voel ik plotseling twee handen in m'n nek die me begonnen te masseren. Moet er nu nog weleens van dromen ha ha ha. Goede reis naar Laos. Joop en nel.

Joop

Nog even.We zijn benieuwd naar wat foto's.Heb je geen problemen met je fototoestel met dat warm en vochtig weer?

Clarice

Hoi Julian,
Leuk om te lezen. Ben ook in Chiang Mai geweest. Toen in het regenseizoen dus toen vast een stuk groener en meer water. Raften ging toen goed! Veel plezier in Laos.
groetjes Clarice

Klarieke

Hey Juul!

Leuk om je verhalen zo te volgen. Geniet van alle dingen die je meemaakt!
Hier schijnt het vanaf morgen ook eindelijk zomer te worden..

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!