Julian-in-Azie.reismee.nl

Thuiskomen in Luang Prabang

Hoi allemaal,

na een geweldige tijd in Muang Ngoi, een klein plaatsje boven Nong Khiaw dat alleen per boot bereikbaar is, ben ik weer aangekomen in Luang Prabang. gek genoeg voelt het als thuiskomen, maar het is hier dan ook geweldig om te zijn.

De busrit van Sam Nua naar Nong Khiaw was erg lang, maar heel mooi. midden door een natuurpark, zo ongerept heb ik het nog niet gezien. gedurende de 10u durende trip zijn we slechts 4 keer een tegenligger tegen gekomen. Onderweg een mega slang gezien, zeker 3m, en hij was net op tijd om niet onder de bus te eindigen.

Tijdens de busrit een vreemde oostenrijker ontmoet,en samen de volgende ochtend op de boot gestapt. tijdens de boottocht ben ik gevallen voor dit land, het is zo prachtig hier. hoge bergen, rotsen, fruitbomen, ruige jungle, en dat alles vanaf een bootje op de rivier. Eenmaal aangekomen in Muang Ngoi begon de rust, dacht ik, ik viel in een warm bad van amerikaanse en australische toeristen, en heb pas 2 dagen later mijn rust kunnen pakken. voor die rust grotten bezocht, een fishing trip gedaan, (niks gevangen, vrij moeilijk met een net dat je moet gooien, dwars door rijstvelden gelopen en zeer remote gelegen dorpjes bezocht. en dat alles in een 40 graden warme sauna. de hitte is bijna ondraagelijk op sommige momenten.

vanochtend de boottocht terug genomen, en overgestapt op het echte lokale vervoersmiddel. De Jumbo, een truck met zo'n 18 zitplaatsen, waar er uiterraard 22ingepropt moesten worden.

een bumpy,dusty maar erg sociale ervaring, en meteen weer nieuwe mensen ontmoet die ook richting het zuiden reizen. over de wegen: denk aan een michelin-kaart van frankrijk, denk aan dat ' witte' weggetje dat je na lang zoeken hebt gevonden en veilig probeert af te leggen naar dat ene dorpje: voeg een aantal koeien, kinderen, afgebroken rotsblokken toe aan het plaatje, en je hebt een gemiddelde Route de Lao alhier.

Vanavond dus naar Vientiane, de officiele hoofdstad van Laos. Hoor gemixte verhalen over het stadje, dus ben benieuwd. ik zal proberen een nieuwe foto sessie te posten aldaar.

bedankt voor alle reacties en mailtjes!

gr Julian

Ben

JA!!!!!! Foto's!!!! Ik wil het land waar jij voor gevallen bent wel even zien!

Smak!

Remco

Ha Juul,

Fantastische verhalen! Erg benieuwd naar de komende foto's!

Remco

Martine&mamma

Hey Juul, fijn om weer wat van je te horen! We zijn benieuwd of je die berg nog hebt beklommen met die local!? We waren best een beetje ongerust.
Ramiro is helemaal blij dat Portugal vandaag met 7-0 gewonnen heeft (hij heeft vrij gevraagd om de wedstrijd te zien)nu zit hij weer met zijn Spaanse shirt voor de buis.
Alle scores worden door pap en hem bijgehouden op een groot plakkaat boven de bank.
Volgen ze daar het voetbal een beetje?

We kijken uit naar de foto's en je volgende verhaal.

Succes!

Groetjes,
ons

Joop en Nel

Hi Julian. Je blijft ons met spannende verhalen bestoken,nu de foto,s nog.
Linda,Fredy en Sara zijn met vakantie in Sardinie.Wij maken daar dankbaar gebruik van om in hun woning te trekken. Maken mooie fietstochten in Limburg en Duitsland.A.s zondag gaan wij met vrienden voor een 8 daagse fietsreis naar de Loire.Gelukkig is het hier geen 40 gr.want dan fiets je geen meter.Groeten van ons en van Linda,Freddy,Sara en Marcel.

Erna

Als ik zo jouw verhalen lees, zie ik een, voor mij onbekende wereld. Wat een avontuur!! Super dat je dit kan doen. Stefan en Inge zitten nu (vrijdag 25 juni) in New Delhi. Hun reis van 7 weken gaat van start.

groetjes Erna en Peter