Julian-in-Azie.reismee.nl

Van Bangkok tot paradijs...

Lieve mensen,

Hier het eerste berichtje op de blog na de overweldigende hereniging op het vliegveld van Bangkok. Hello Goodbye was er niets bij! Alleen Joris Linssen ontbrak nog. Het was in eerste instantie wel moeilijk om Julian te herkennen aangezien hij was getransformeerd in een heuze backpacker compleet met baard, khmer leger-pet, khmer-sjaal, verkleurde shorts en fake nike flipflops. Vooral over de baard was ik niet echt te spreken, dus na een douche in het hotel begaven we ons richting kapper en barber. Juul werd flink onder handen genomen terwijl Claudia genoot van een voetmassage. Inmiddels was Julian weer toonbaar en Claudia weer op de been na een reis van 15 uur.

De dagen in Bangkok hebben we vooral doorgebracht met sightseeing, o.a. naar het Royal Palace, Reclining Buddha en het hoogste gebouw van Bangkok, vanwaar we een prachtig uitzicht hadden. Tussendoor genoten we van het lekkere eten, de gezellige restaurantjes en goede cocktails. Af en toe was een verfrissende duik in de rooftop-swimmingpool van ons hotel erg welkom! Ook erg de moeite waard was de weekendmarket waar we flink wat kleding hebben ingeslagen. (Julian had nog niet genoeg inkopen gedaan na ons bezoek aan het gigantische MKB shoppingcenter....)

Zondag was het tijd om Bangkok te verlaten en naar het eiland Ko Chang te vertrekken. Dit deden we per vliegtuig, erg luxe voor Juul die ondertussen bomvolle busjes gewend was. We zouden 's ochtends opgehaald worden om met een minibusje naar het vliegveld te gaan. Maar in plaats van om 6 uur, kwam de buschauffeurpas om 7 uur opdagen. Onze Juul schoot nogal uit z'n slof, maar dat mocht niet baten. Na een uitgebreid ontbijt en een sigaretje vertrok de chauffeur toch eindelijk op z'n gemak. Wat ook niet bepaald bijdroeg aan de stemming was dat Claudia op dat moment niet echt wist of ze op het toilet moest gaan zitten of erboven moest hangen. Maar inmiddels zijn we weer topfit en aangekomen in paradijs Ko Chang!

We verblijven in het Amber Sands resort dat maar 8 bungalows heeft en heerlijk rustig is. Gisteren zaten we heerlijk met een cocktailtje aan het zwembad, 10 meter van onze bungalow en met uitzicht op het strand. Onze rust werd echter al snel verstoord door een club van 10 kinderen met ouders die het zwembad indoken en overnamen. We keken elkaar al angstig aan en begonnen razend snel na te denken naar welk resort we konden gaan verkassen. Dit leek verdorie wel een camping, daarvoor waren we hier niet gekomen! Tot onze opluchting bleek de invasie van kinderen maar van korte duur te zijn, ze dronken alleen een drankje en vertrokken weer.

Vandaag zijn we van plan de watervallen te bezoeken en de mangrove in te duiken per kajak. Het eiland verkennen we per motor, inmiddels voor Julian de normaalste zaak van de wereld, voor Claudia lijkt de route wel een achtbaan.

Geniet van de foto's en tot snel!

tante ria

leuk hoor jullie weer zo samen te zien,
geniet nog maar van jullie vakantie zo samen.
wij zijn ook weer terug uit menorca.
ook wel weer wennen hoor.
liefs tante ria

Karen

Inderdaad heel leuk om jullie stalend samen op de foto te zien! De plaatjes spreken voor zich. Have fun in paradise!

Joop en Nel.

Bij het Lezen van jullie verhaal en het zien van de foto's denken wij met weemoed terug aan ons bezoek aan Thailand in 1994.Bangkok is zo te zien nog niets verandert en wij herinneren ons nog de "Bounty Stranden" van Phuket. Time is flying,dus geniet nog volop voor de korte tijd dat jullie nog in Thailand zijn.